Khamis, 10 Disember 2020

Lagenda Wat Gua Bukit Batu Kapur

 

Apa khabar rakan-rakan yang tidak aku kenali sekelian? Bagaimanakah keadaan pandemik Covid-19 di negara anda? Pandemik Covid-19 di negara aku kini sudah masuk peringkat keempat atau mungkin lebih daripada lima peringkat. Aku pun sudah tak tahu dan malas untuk mengambil tahu lagi.

Pada saat ini, internet dan aplikasi atas talian (online) memang mendapat tempat di hati masyarakat dunia. Orang ramai menghabiskan masa mereka menonton Youtube, Netflix, Iflix, TV online dan bermacam-macam lagi saluran alternatif untuk menghilangkan kebosanan apabila terkurung di rumah akibat tempoh kawalan pergerakan. Aku pun begitu juga. Aku menonton saluran-saluran berkenaan dengan alam ghaib seperti hantu, roh dan sebagainya. Salah satu rancangan yang aku minati berkenaan dengan alam ghaib dari negara Thailand adalah ช่องส่องผี Chong Song Phee yang bermaksud rancangan mengintai hantu. Aku akan berikan review lanjut dalam ruangan berasingan. 

Di sini, aku ingin mengabadikan tentang apakah yang ditemui oleh rancangan seperti yang disebutkan itu dalam penjelajahan mereka memandangkan mereka tidak menyediakan sari kata dalam bahasa Inggeris untuk tontonan masyarakat antarabangsa.

Tonton rancangan secara atas talian di EP. 32 Lagenda Gua Bukit Batu Kapur di negeri Kanchanaburi, Thailand. Sila klik di sini tapi aku terpaksa memohon maaf kerana tiada sari kata dalam bahasa Inggeris. Maklumat yang aku konsikan di sini adalah maklumat yang dipetik dari rancangan ini. Sekian, terima kasih.