Ahad, 3 Jun 2018

Rancangan Percutian di Krabi


Trip solo aku ke Krabi ini menggunakan pengangkutan udara. Aku menggunakan Air Asia yang aku ingatkan memang murah. Mana tahu dikapaknya aku sampai dekat Rm 700.00 hanya untuk penerbangan round trip dari Kuala Lumpur ke Krabi. Celaka lahanat sungguh. Persiapan aku sebelum keluar ke Krabi adalah seperti di sini.

Selepas sampai di Krabi barulah aku nampak bagaimana rupa sistem pengangkutan di sana jadi aku akan gunakan pengetahuan ini di masa hadapan. Rujukan perjalanan aku ada ditempekkan di sini. Aku sangat-sangat berterima kasih kepada pengembara-pengembara solo Malaysia yang membuat travelog sejak beberapa tahun yang lepas. Travelog hangpa sangat-sangat membantu aku.  
Rujukan pengembara-pengembara lain dan rujukan mengenai pekan Krabi boleh diklik di sini. Aku harap ruangan ini membantu kawan-kawan yang cuba untuk mengelakkan suasana bawang seperti orang menyebok kenapa kawan-kawan belum menikah lagi serta sebagainya semasa cuti perayaan dan aku harap ia membantu kawan-kawan sedikit sebanyak untuk melarikan diri sementara waktu dari keserabutan hidup.

Pic source: Gopal Venkataran (Ithaka Travel